Informacje ogólne
Niniejszy dokument określa zasady Polityki prywatności w Sklepie internetowym (dalej jako „Sklep Internetowy”). Administratorem Sklepu internetowego jest JM INNOVATIVE COSMETICS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie, ul. Gen. Józefa Zajączka 9A/24, 01-518 Warszawa, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000738275, NIP: 5252570277, REGON: 146951191.
Wyrazy użyte z dużej litery mają znaczenie nadane im w regulaminie niniejszego Sklepu Internetowego.
Dane osobowe zbierane przez Administratora Sklepu Internetowego są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), zwanego dalej: RODO.
Administrator Sklepu internetowego dokłada szczególnych starań w celu ochrony prywatności i informacji mu przekazanych, a dotyczących Klientów lub Użytkowników Sklepu internetowego. Administrator z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne, w tym o charakterze programistycznym i organizacyjnym, zapewniające ochronę przetwarzanych danych, w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, ujawnieniem, utraceniem i zniszczeniem, nieuprawnioną modyfikacją, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
Adresatem Usług dostępnych na stronie internetowej (w szczególności możliwości złożenia Zamówienia w Sklepie) nie są osoby poniżej 16 roku życia. Administrator danych osobowych nie przewiduje celowego gromadzenia danych dotyczących osób poniżej 16 roku życia.
- Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest:
JM INNOVATIVE COSMETICS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Gen. Józefa Zajączka 9a/24, 01-518 Warszawa.
W sprawie Twoich danych osobowych możesz skontaktować się z Administratorem danych osobowych za pomocą:
- poczty elektronicznej: sklep@yonelle.pl;
- poczty tradycyjnej: ul. Gen. Józefa Zajączka 9a/24, 01-518 Warszawa;
- telefonu: +48 532 173 957.
Inspektor ochrony danych (IOD)
Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym możesz się skontaktować w sprawie ochrony swoich danych osobowych za pomocą:
- poczty elektronicznej: yonelle@dpag.pl;
- poczty tradycyjnej: ul. Biedronki 68, 02-959 Warszawa.
Inspektorem Ochrony Danych jest Anna Walosińska / Data Protection Advisory Group Sp. z o.o.
- Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Twoje dane osobowe zbieramy przede wszystkim od Ciebie. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale w wielu przypadkach konieczne do realizacji przez nas określonych czynności (np. realizacja zamówienia).
Administrator danych osobowych przetwarza Twoje dane osobowe w następujących celach i zakresie:
Umożliwiamy prowadzenia Konta Klienta w naszym sklepie internetowym – w naszym sklepie internetowym możesz założyć Konto Klienta, która umożliwia m.in. śledzenie historii zamówień, pozyskiwanie informacji o etapie realizacji złożonego zamówienia. Założenie Konta Klienta jest równoznaczne z przystąpieniem do Programu Lojalnościowego Yonelle Beauty Lovers, dzięki któremu możesz gromadzić punkty a następnie wymieniać je na zniżki w procesie zakupowym. Przetwarzamy Twoje dane, gdyż jest to niezbędne do wykonania umowy o prowadzenie Konta Klienta i udział w Programie Lojalnościowym, którą możesz zawrzeć z nami zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie naszego sklepu internetowego.
Realizujemy sprzedaż – dzięki temu, że podajesz nam swoje dane osobowe możemy otrzymać płatność, dostarczyć Ci towar, wystawić dokumenty sprzedażowe, rozliczyć sprzedaż. Przetwarzamy Twoje dane, dlatego że jest to niezbędne do wykonania umowy sprzedaży, którą z Tobą zawarliśmy, a także dlatego, że ciążą na nas określone obowiązki prawne, m.in. wynikające z przepisów podatkowych.
Przyjmujemy reklamacje oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy – jeśli chcesz zgłosić reklamację lub dokonać zwrotu, Twoje dane będziemy przetwarzać w celu realizacji Twoich zgłoszeń, tj. rozpatrzenia reklamacji lub obsługi zwrotu. Przetwarzamy Twoje dane, dlatego, że jest to niezbędne do wykonania umowy, z którą ściśle powiązane jest prawo odstąpienia od umowy oraz dlatego, że ciąży na nas obowiązek prawny wynikający z odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
Umożliwiamy wystawienie opinii o produktach – dzięki temu, że podajesz swoje dane możesz dodać opinię o produkcie dostępnym w naszym sklepie. Przetwarzanie danych jest niezbędne w celu wykonanie umowy o świadczenie usługi dodawania opinii.
Prowadzimy marketing – chcemy pytać Cię o opinię dotyczącą naszych produktów i usług, promować nasze produkty i usługi oraz prezentować oferty oraz promocje dopasowane do Twoich zainteresowań. Przetwarzamy dane znajdujące się w naszej bazie marketingowej dlatego, że mamy w tym prawnie uzasadniony interes, określony wyraźnie w przepisach ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (motyw 47 RODO).
Abyśmy mogli prowadzić marketing, dokonujemy profilowania, które jednak w żadnym przypadku nie ma wpływu na Twoje prawa lub wolności ani w inny podobny sposób na Ciebie nie wpływa. Podstawą przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, jaki mamy w tym by promować nasze produkty i usługi.
Dodatkowo, o ile wyrazisz odrębną zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej (w tym newslettera) drogą elektroniczną lub telefoniczną, będziemy wykorzystywać Twój adres e-mail i/lub numer telefonu w celu komunikowania oferty handlowej naszych sklepów. Podstawą przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna zgoda, którą możesz wyrazić np. zapisując się na nasz newsletter.
Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień push z aplikacji. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania powiadomień zmieniając ustawienia aplikacji lub dedykowane powiadomieniom ustawienia systemu operacyjnego swojego urządzenia mobilnego.
Udzielamy wyjaśnień – jeśli zadasz nam pytanie lub zgłosisz wątpliwości przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu udzielenia odpowiedzi, tak aby zapewnić Ci jak najlepsze doświadczenia z kontaktu z nami. Podstawą przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes w tym, aby udzielać naszym klientom i użytkownikom pełnych informacji i zapewniać im pozytywnych doświadczeń z naszymi sklepami.
- Odbiorcy danych
Twoje dane ujawniamy innym podmiotom tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do zrealizowania świadczeń, które zamawiasz albo, gdy jest to konieczne dla naszego rozwoju i ulepszania naszej oferty. Są to zawsze podmioty wyspecjalizowane w danej dziedzinie, które świadczą dla nas profesjonalne usługi wspierające sprzedaż w naszym sklepie internetowym oraz sklepach stacjonarnych. Rodzaje podmiotów, którym możemy ujawniać Twoje dane to:
- firmy przewozowe (np. kurierzy) – dzięki temu możesz otrzymać zakupiony towar na adres, który wskazałeś w zamówieniu;
- podmioty pośredniczące w realizacji płatności – dzięki temu możesz zrealizować płatność za zakupy w naszych sklepach;
- firmy świadczące dla nas usługi IT – dzięki temu możemy m. in. utrzymywać oprogramowania służące do prowadzenia sklepów, Newslettera, ewidencje sprzedaży itd.;
- agencje marketingowe – dzięki temu możemy dla Ciebie tworzyć ciekawe oferty, promocje oraz bieżącą komunikować się z Tobą jako naszym klientem;
W każdym przypadku, gdy ujawniamy Twoje dane innym podmiotom, dokonujemy tego w ramach obowiązujących przepisów. Jeśli nasi usługodawcy przetwarzają Twoje dane w naszym imieniu, muszą zapewnić gwarancje wdrożenia rozwiązań technicznych i organizacyjnych, które będą chroniły Twoje dane osobowe i spełniały wymogi Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
- Okres przetwarzania danych
Na potrzeby realizacji sprzedaży, a także usług dostawy i montażu dane przechowujemy przez okres realizacji oraz rozliczenia umowy.
Jeśli założysz konto klienta w naszym sklepie internetowym Twoje dane będziemy przetwarzać tak długo, aż nie usuniesz swojego konta.
Jeśli prowadzisz z nami korespondencję lub skontaktowałeś się za pośrednictwem infolinii Twoje dane będziemy przetwarzać do czasu udzielenia Ci wszystkich niezbędnych wyjaśnień.
Dane przetwarzamy do celów marketingowych do momentu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celach marketingowych. W przypadku kontaktu marketingowego, zaprzestaniemy tego kontaktu w momencie wycofania przez Ciebie zgody na taki kontakt.
Po wyżej wskazanych okresach Twoje dane możemy przechowywać dlatego, że:
- zobowiązują nas do tego przepisy prawa (np. przepisy podatkowe, przepisy o rachunkowości, przepisy dot. odpowiedzialności za zgodność towaru z umową);
- dane mogą być dla nas niezbędne do wykazania, że nasze działanie było zgodne z prawem (np. dane o wyrażonej przez Ciebie zgodzie na kontakt marketingowy);
- nie minął jeszcze termin przedawnienia Twoich roszczeń.
- Prawa osoby, której dane dotyczą
Na podstawie RODO masz prawo do:
- dostępu do danych, a także otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
- sprostowanie lub poprawienie danych (art. 16 RODO);
- usunięcie danych (art. 17 RODO);
- ograniczenie przetwarzania (art. 18 RODO);
- żądania przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO).
Administrator danych osobowych bez zbędnej zwłoki – a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania – udziela Ci informacji o działaniach podjętych w związku ze zgłoszonym przez Ciebie żądaniem. W razie potrzeby termin miesięczny może być przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W takim przypadku otrzymasz stosowną informację.
Uprawnienia, o których mowa powyżej możesz wykonywać poprzez kontakt z nami użyciem danych wskazanych w pkt. 1.
Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych
Odrębnie chcemy Cię poinformować, że masz również prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz zgłosić wówczas, gdy ze względu na Twoją szczególną sytuację nie chcesz, abyśmy przetwarzali Twoje dane osobowe w określonym celu wynikającym z naszych prawnie uzasadnionych interesów.
Jeśli zgłosisz swój sprzeciw, nie będziemy już przetwarzać danych w celu, którego dotyczy Twój sprzeciw. Pamiętaj jednak, że w niektórych sytuacjach możemy mieć ważne, prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania Twoich danych, które będą miały pierwszeństwo wobec Twoich interesów, praw i wolności. W niektórych sytuacjach przetwarzanie Twoich danych może być również niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W takich przypadkach nie będziemy mogli uwzględnić Twojego sprzeciwu.
Jeśli sprzeciwiasz się przetwarzaniu Twoich danych w celach marketingowych, to nie musisz tego w żaden sposób uzasadniać. Taki sprzeciw zawsze będzie przez nas uwzględniony.
Sprzeciw możesz zgłosić poprzez kontakt z nami użyciem danych wskazanych w pkt. 1.
Wycofanie zgody
Jeżeli wyraziłeś zgodę na kontakt marketingowy, masz prawo wycofać ją w dowolnej chwili poprzez kontakt z nami użyciem danych wskazanych w pkt. 1.
Możesz też użyć w tym celu specjalnego linku, który zawarty jest stopce każdej wiadomości marketingowej, którą od nas otrzymujesz.
Pamiętaj, że od chwili wycofania przez Ciebie zgody może minąć określony czas, zanim zgłoszenie zostanie przyjęte do systemu, a wszystkie bazy danych się zsynchronizują. Podejmiemy starania, aby te działania odbyły się bez zbędnej zwłoki, ale w żadnym przypadku nie może to trwać dłużej niż jeden miesiąc.
Pamiętaj, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Skarga do organu nadzorczego
Jeżeli uznasz, że w jakikolwiek sposób naruszyliśmy reguły przetwarzania Twoich danych osobowych to masz prawo do złożenia skargi bezpośrednio do organu nadzoru (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). W ramach wykonania tego uprawnienia powinieneś podać pełny opis zaistniałej sytuacji oraz wskazać jakie działanie uznajesz za naruszające Twoje prawa lub wolności. Skargę należy złożyć bezpośrednio do organu nadzoru na wskazany powyżej adres.
- Przekazywanie danych poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG)
Przy prowadzeniu strony internetowej korzystamy z narzędzi dostarczanych przez podmioty, które znajdują się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, a niektórzy z naszych dostawców usług mogą przechowywać Twoje dane poza ww. terytorium (np. Google).
Jeśli mogłoby dochodzić do przekazywania informacji poza Europejski Obszar Gospodarczy, będzie się to odbywać wyłącznie w ramach procedur wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych, a więc:
- do takich krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą, że zapewniają one odpowiedni stopień ochrony, albo
- w razie braku ww. decyzji – po zapewnieniu odpowiednich zabezpieczeń, i pod warunkiem, że obowiązują egzekwowalne prawa osób, których dane dotyczą, i skuteczne środki ochrony prawnej, np. na podstawie zawarcia z podmiotem, do którego dane mają zostać przekazane standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, wyposażonych w dodatkowe środki zabezpieczające – o ile będzie to konieczne.
Jeśli chciałbyś uzyskać dodatkowe informacje skontaktuj się z nami z użyciem danych wskazanych w pkt. 1.